Kako Fusion 360 pomaže da proizvod brže stigne do tržišta?

Saznajte više o TTM metrici, zašto je ona važna i kako je možete primeniti kako biste postigli brži proces dizajniranja proizvoda.

 


Ovaj članak je zasnovan na izveštaju kompanije Raconteur o demokratizaciji proizvodnog dizajna. 

Marketing proizvoda nije neaktivno okruženje, tako da ni vaš proizvod ne bi trebalo da bude u takvoj sredini. Od kada su digitalni alati ušli na tržište, termin brzi dizajn proizvoda (agile product design) je bio glavna tema razgovora o procesima dizajniranja. Brzi dizaj proizvoda znači kraće vreme između ideje i proizvodnje.

Zahvaljujući stalnom naporu da se poboljša proces dizajniranja (potpomognut cloud-CAD softverom kao što je Autodesk Fusion 360), dizajneri su primetili da je kod širokog spektra proizvoda došlo do ujednačenog skraćenja vremena potrebnog za njihov izlazak na tržište.

Uspeh proizvoda se može direktno povezati sa vremenom potrebnim da se dođe do tržišta. Proizvod koji je efikasno razvijen da na tržištu bude pre konkurencije može da prikupi veći deo tržišnog udela. To znači da proizvod može da izgradi prodaju, lojalnost i svest o brendu dok su ostali ostavljeni da stagniraju u haosu preproizvodnje.

 

Šta je TTM metrika?

TTM (vreme potrebno da proizvod dođe do tržišta) obuhvata period od ideje/koncepta za proizvod do njegovog ulaska na tržište kao robe široke potrošnje. TTM takođe može da bude i sinonim sa „prvi na tržištu“, ali to nije uvek slučaj. Postoje trenuci kada možda nije najbolje biti prvi. Međutim, proizvodni trendovi i sve inovativnija konkurencija pokazuju da je brže u većini slučajeva i bolje.

Da se proizvod u pravom trenutku pusti na tržište zahteva prilagodljivost i otpornost. Kompanije mogu da koriste TTM metriku da izmere razvoj novog proizvoda i njegovo predstavljanje kako bi stekle prednosti (npr. udeo na tržištu, prihod od prodaje, smanjenje troškova istraživanja i razvoja i lojalnost brendu) u odnosu na konkurenciju. Po pravilu, što je vaš proces proizvodnje proizvoda jednostavniji, lakše je znati kada i kako ga predstaviti tržištu.

 

 

Zašto je TTM metrika važna i kako je izmeriti?

Vreme predstavljanja proizvoda je jedan od najvažnijih pokazatelja koji osigurava uspeh proizvoda i održavanje različitosti u odnosu na konkurenciju. Neuspeh da se prilagodi i poboljša vreme izlaska na tržište, kako bi se zadovoljila potražnja potrošača, neizbežno rezultira neuspehom proizvoda – čak i ako je dizajn proizvoda savršen.

Danas dobro napravljen i funkcionalan proizvod može biti bolji od savršenog proizvoda koji će biti proizveden sledeće godine jer je možda njegova prilika da izađe na tržište i bude zapažen već prošla.

Ubrzanje izlaska na tržište znači da treba da znate kako da ga izmerite i poboljšate svoje procese. Prvi korak ka merenju vremena izlaska na tržište je identifikovanje toga šta se meri i zašto. Možete meriti kalendarske dane, mesece ili godine koje su potrebne da se koncept iznese na tržište, uključeni rad, troškove ili kombinaciju svega toga. Obično, vreme za izlazak na tržište su nedelje ili meseci potrebni timu da dizajn napravi i proizvod pošalje na potrošačima na tržište.

Tim može da počne da meri vreme od najranijih faza, od trenutka kada je odobren budžet, ali to može da zavisi od tima ili da varira u zavisnosti od procesa kompanije. Povrh svega, ključno je uzeti u ozbir TTM rano u procesu dizajniranja.

Budite maksimalno dosledni i konkretni kako ne biste poredili „babe i žabe“. Proizvodi sa različitim upotrebnim namenama, krajnjim korisnicima i/ili specifikacijama materijala zahtevaju drugačiju procenu vremena izlaska na tržište. Kada definišete proizvod i njegov životni ciklus, možete da radite na popravljanju vremena njegovog izlaska na tržište.

 

Skratite vreme izlaska na tržište pomoću softvera Fusion 360

Skraćenje vreme koje je potrebno vašem proizvodu da izađe na tržište je jednostavno ako pratite ovih pet koraka:

  1. Povećajte uložena stedstva.
  2. Pustite na tržište minimalno održivi proizvod (MVP).
  3. Pratite proces zajedničkog brzog dizajniranja proizvoda.
  4. Sa posvećenim timom razvijte proizvode i usluge.
  5. Napravite strategiju za brzo oblikovanje proizvodnog portfolija.

Drugi način da se ubrza dolazak na tržište je da se primene napredne digitalne tehnologije. Ovo obuhvata upravljanje životnim ciklusom proizvoda koje se zasniva na cloud tehnologiiji (PLM) ili softver za upravljanje kvalitetom (QMS) kao što je Autodesk Fusion 360.

Softver Fusion 360 vam omogućava sledeće:

  • Uspostavljanje komunikacije u realnom vremenu sa svojim partnerima u lancu snabdevanja.
  • Sticanje boljeg uvida u nedostatak delova i druge probleme koji utiču na proizvodnju.
  • Skraćenje ciklusa inženjerskih promena (ECO) pomoću automatizovanih pregleda i odobrenja.
  • Objedinjavanje računa za materijale, dokumentata o kvalitetu, fajlova o dizajnu i ostalu važnu dokumentaciju u jedan izvor pouzdanih informacija.

Pomoću softvera Fusion 360, možete da sarađujete na svemu od dizajna koncepta do prototipa bilo gde na planeti.

 

Izvor: Autodesk

Prevod i adaptacija: Hristina Antić, Marko Kozlica

 

Ukoliko imate dodatna pitanja u vezi sa softverom Fusion 360, možete nas kontaktirati putem telefona 011 301 50 43 ili kontakt forme.

Naše Autodesk kurseve koji vas pripremaju za korišćenje naprednih tehnologija možete pogledati na sledećem linku.

 


© 2024 TeamCAD d.o.o. Sva prava su zadržana.
Šumadijska 47 / VI sprat, stan 67
11080 Zemun, Srbija
office@TeamCAD.rs

Dobrodošli na www.teamcad.rs! Ovaj internet sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića. Više detalja.