Kreiranje toka podataka u zatvorenoj petlji od početka do kraja (2. deo)

Istorijski gledano, proizvodnja je bila linearan proces: ideja, proizvodnja, prodaja. Informacije su u zatvorenim sistemima i nepovezane, pa dolazi do ćorsokaka kada se proizvod isporuči. Svaki prekid na tom putu zaustavlja proizvodnju, zahtevajući ljudsku intervenciju koja najčešće vodi do rasipničke prerade.

 

Povratne informacije iz zatvorene petlje povezuju proizvođače sa dobavljačima i drugim zainteresovanim stranama u lancu nabavke.

 

Razmislite o klasičnom scenariju stare štamparske prese za novine: Ako jedna komponenta nije radila kako treba, ceo niz je uništen.

Prvostepeni cilj automatizacije je da se taj horizontalni tok posla savije u zatvorenu petlju u kojoj su podaci povezani i kontinuirano se kreću od dizajna do inženjeringa preko proizvodnje, pa do kupca i nazad do dizajna. Svi podaci koje generišu mašine i softver su centralizovani, umesto izolovani i dostupni svim disciplinama.

Ali pravi element koji definiše je proizvodnja zatvorene povratne petlje informacija: Na kraju proizvodnje, informacije mogu da putuju uzvodno da informišu i poboljšaju sledeći ciklus i kvalitet završenog proizvoda za tok rada koji se sam optimizuje. Povratne informacije iz zatvorene petlje povezuju proizvođače sa dobavljačima i drugim zainteresovanim stranama u lancu nabavke.

Koristi od pravljenja zatvorene petlje podataka uključuju:

  • Dublje, praktične uvide
  • Unakrsnu funkcionalnu saradnju
  • Stalno učenje i poboljšanje
  • Masovno prilagođavanje
  • Mogućnost promene proizvodnje na osnovu zahteva tržišta
  • Bolja konkurentnost, odgovornost i agilnost
  • Manje otpada
  • Bolji proizvodi
  • Kraće vreme rada

Povratne informacije zatvorene petlje počinju interno, ali mogu da se prošire van zidova proizvodnog pogona i dođu do dobavljača, kako bi inženjeri mogli da nabave materijal, provere cene i donesu najbolje obuke. Ta povezanost može da ide niz lanac vrednosti od dizajna do isporuke. Operacija zatvorene petlje konsoliduje informacije da bi svi imali isti uvid i pristup informacijama koje se stalno ažuriraju.

 

Objedinjavanje više izvora podataka

Automatizacija generiše količine podataka iz različitih izvora i ti podaci su najmoćniji kada su povezani i otvoreni. Kada su poslovi povezani, standardizovani, a njihovi sistemi  automatizovani, oni konvergiraju te višestruke izvore podataka. To vodi do usklađenosti u celom preduzeću i stvara doslednost. Različiti ljudi, različite discipline i različiti sistemi su sinhronizovani, komuniciraju i sarađuju iz jednog izvora informacija koji se stalno ažurira za neprekidne životne cikluse tokom operacija.

Evo pet životnih ciklusa koji imaju koristi od sistema zatvorene petlje. Svi oni treba da se udruže kako bi iskoristili moć automatizacije i postigli operativnu izvrsnost.

 

1. Automatizacija poslovnih procesa

Automatizacija u proizvodnji je mnogo više od programiranja robota da prave stvari. Ona takođe uključuje pojednostavljivanje radnik tokova iza kulisa vođenja kompanije. Od naloga za kupovinu do funkcija za ljudske resurse, automatizacija poslovnih procesa zamenjuje ručne poslove softverom, što oslobađa kapacitet, povećava efikasnost i stvara doslednost. Razmislite: odeljenje za ljudske resurse automatizuje obračun plata i raspored kako bi svoju pažnju usmerilo na zapošljavanje i zadržavanje radnika.

Koristi od automatizacije poslovnih procesa obuhvataju:

  • Povezivanje različitih sistema za brži tok određenog procesa
  • Objedinjavanje podataka tako da više ljudi može da koristi iste informacije
  • Automatsko pružanje rezultata kako bi sledeći proces mogao da nastavi rad na zadatku
  • Identifikovanje duplog posla za smanjenje otpada i eliminisanje prekoračenja troškova
  • Bolje upravljanje zalihama podržava da proizvodnja bude tačno na vreme.

 

2. Upravljanje životnim ciklusom proizvoda

Dizajniranje, izgradnja i distribucija proizvoda su nekada bile izolovani, kreni-stani procesi koji su imali poteškoće da izvedu projekat od dizajna od izrade. Ali sa automatizacijom, upravljanje životnim ciklusom proizvoda je neprekidno putovanje podataka koji se neprimetno prenose iz jedne discipline u drugu. Centralizovani podaci omogućavaju saradnju u celoj kompaniji za sve koji doprinose različitim fazama životnog ciklusa proizvoda – od dizajniranja i inženjeringa do proizvodnje i distribucije – i ubrzava vreme izlaska na tržište.

 

3. Upravljanje podacima o proizvodu

Upravljanje podacima o proizvodu automatizuje dizajnerske i inženjerske procese, omogućavajući da svi rade iz centralnog izvora organizovanih podataka. Softver kao što je Autodesk Vault poboljšava saradnju između inženjeringa, proizvodnje i proširenih timova. Prati dizajn, revizije i olakšava saradnju između internih i spoljnih timova za lakši i brži radni tok.

Na primer, ako inženjer razvije 3D model proizvoda, postoji ogromna količina informacija u tom skupu podataka. One se obično gube tokom prelaska od inženjeringa do proizvodnje i iz proizvodnje u održavanje. Upravljanje podacima o proizvodu olakšava ponovnu upotrebu tih informacija umesto da ih ponovo i iznova stvara, što je veliki prvi korak automatizacije.

 

Centralizovani podaci omogućavaju saradnju u svakoj fazi životnog stila proizvoda, od dizajna do distribucije

 

4. Upravljanje životnim ciklusom kupaca

Kao što podaci imaju moć da optimizuju interne operacije, isto mogu da učine i za korisnika. Korišćenje podataka u svakoj fazi životnog ciklusa kupaca – od dolaska i zadržavanja – omogućavaju prilagođene namerne interakcije u svakoj dodirnoj tački. Posedovanje digitalnog kanala za komunikaciju koji prikuplja podatke, pomaže da vidite gde se kupac nalazi u procesu kupovine, posed korisničkog interfejsa i stvaranje bliskosti sa kupcem.

Digitalni kanali komunikacije (npr. opcija ćaskanja ili samouslužni portal) omogućavaju obradu 100 različitih upita od 100 različitih kupaca i da sa svakim od njih ostvarite bliskost. Ova automatizacija vas pušta da personalizujete životni ciklus kupca, napravite neometano iskustvo, izgradite vernost i stimulišete rast. Posle pandemije, iskustvo kupaca je postalo prioritet za proizvodnu industriju.

 

5. Upravljanje životnim ciklusom tehnologije

Kako automatizujete svoj proizvodni pogon i procese, ključno je da napravite plan za životni ciklus hardvera i softvera u koji ulažete. Drugim rečima: upravljate životnim ciklusom tehnologije, što znači od kupovine imovine do njenog otuđenja.

Za nabavku imovine je važno da pogledate šta pravite, za koga pravite i materijale koje koristite da biste izabrali najbolju tehnologiju za vaše operacije. Na primer, ako pravite sportske automobile, možete da radite sa karbonskim vlaknom jer je snažno, a lagano. Ali ukoliko pravite automobile široke potrošnje, verovatnije je da ćete raditi sa čelikom i aluminijumom. Različite tehnologije su prikladne za različite kupce i različit dizajn. Za dobru odluku, postavite pitanja kao što su:

  • Koja tehnologija će vas postaviti u najbolju poziciju da budete konkurentan igrač na svom tržištu?
  • Koja oprema vam je potrebna za rukovanje materijalima sa kojima radite? Ukoliko se propisi promene i treba da zamenite materijale iz razloga održivosti, da li vaša tehnologija može da podnese promenu dizajna, proizvodnih metoda ili dobavljača.
  • Koji su vaši planovi za nadogradnju i odlaganje starije tehnologije kad nova tehnologija postane dostupna?

U automatizovanim operacijama zatvorene petlje imate bolji uvid u funkcionalnost infrasturkture vaše tehnologije i kako da najbolje upravljate njenim životnim ciklusom.

 

3 izazova automatizacije u proizvodnji

Iako ima mnogo koristi od automatizacije u proizvodnji, postoji nekoliko izazova i kompromisa koje kompanije treba da ih predvide.

 

 

1. Ekonomska izvodljivost

Automatizacija u proizvodnji je odluka koja zavisi od slučaja do slučaja. Kompanije treba da ocene njene prednosti i mane kako bi, na osnovu njihovih specifičnih potreba, procenile da li im je ekonomski izvodljiva, čak i ako tehnički ima smisla da se automatizuje. Na primer, proizvođač u zemlji sa niskim troškovima rada možda neće iskoristiti priliku da uloži u veliku investiciju u novu tehnologiju i mašine. Ali ako troškovi rada rastu i prisiljeni ste da angažujete spoljne radnike, u određenom trenutku morate da automatizujete kako biste nastavili da radite u svojoj zemlji.

Kompanije takođe treba da uzmu u obzir i lance snabdevanja koji se lako prekidaju. Ne pomaže to što imate jeftinu radnu snagu ako je vaš brod zaglavljen u luci na drugom kraju sveta. Proizvođači treba da razmisle o tome kako da izbalansiraju proizvodnju u dalekim zemljama, obližnjim državama i cene rada kako bi odlučile da li im je automatizacija potrebna.

 

2. Logistika

Elementi automatizacije operacija mogu da stvore logističke izazove koji, da bi se izbegli, zahtevaju odgovarajuće planiranje. Ukoliko je napor preveliki, kompanije će te izazove izbegavati. Prvo, doći će do poremećaja dok automatizujete svaki proces zato što „ne možete promeniti točkove dok vozite“. Morate da razumete stvari kao što su:

  • Kako da povežem različite tokove podataka?
  • Kako da povežem različite projekte i proizvode?
  • Kako da standardizujem razmenu podataka između različitih sistema i disciplina?

Automatizacija takođe stvara zavisnost, što je deo njene lepote. Otvoren tok informacija između povezanih mašina i programa stvara visoko funkcionalan proizvodni ekosistem. Ali kada zadaci zavise jedan od drugog, jedna mali prekid u procesu može da dovede do neuspeha celog sistema.

 

3. Reorganizacija

Iako će automatizacija dovesti do toga da vaša proizvodna linija radi brže i efikasnije nego ikada, to takođe znači da će ljudi morati da se premeste i da ćete morati da reorganizujete radnu snagu u kognitivne oblasti. Treba da angažujete kvalifikovane radnike ili uložite u usavršavanje trenutne radne snage.

Jedna od prednosti automatizacije je što je tehnologija na radnom mestu privlačna onima koji traže posao kod digitalno naprednih poslodavaca. Međutim, pronaći talenat može biti teško na današnjem tržištu radne snage – zapravo, do 2030. godine bi moglo da bude čak 2,1 milion nepopunjenih radnih mesta u proizvodnji. Reorganizacija i usavršavanje vaše trenutne radne snage biće neophodna investicija za uspešnu automatizaciju.

Kada automatizujete pogone i procese, važno je da napravite plan životnog ciklusa novog hardverskog i softverskog sistema.

 

Prvi deo ovog teksta pročitajte ovde

 

Izvor: Autodesk

Prevod i adaptacija: Hristina Antić, Marko Kozlica

 

Ukoliko imate dodatna pitanja u vezi sa programom Vault, možete nas kontaktirati putem telefona 011 301 50 43 ili kontakt forme.

Naše Autodesk kurseve koji vas pripremaju za korišćenje naprednih tehnologija možete pogledati na sledećem linku.

 


© 2022 TeamCAD d.o.o. Sva prava su zadržana.
Šumadijska 47 / VI sprat, stan 67
11080 Zemun, Srbija
office@TeamCAD.rs

Dobrodošli na www.teamcad.rs! Ovaj internet sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića. Više detalja.