• +381 11 3015043
  • Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
  • Pon - Pet 8:30 - 16:30

Kako bi se udovoljilo zahtevima sve veće populacije, procenjuje se da je svetu do 2040. godine potrebno 94 milijarde dolara za novu infrastrukturu; od puteva do sistema za isporuku vode za piće. Ispunjavanje ovog zahteva biće veliki izazov. Zato je poboljšanje postojećih mogućnosti automatizacije softvera za projektovanje infrastrukture toliko važno – bez toga se ne može udovoljiti tim zahtevima. Ne samo da će poboljšana automatizacija ubrzati posao građevinskih inženjera zaduženih za sve kompleksne projekte, već će ih i osloboditi da usredsrede svoju energiju na rešavanje sve složenijih problema kreativnim rešenjima.

Autodesk preduzima prve korake na putu ka toj automatizovanoj budućnosti uvođenjem Dynamo-a za Civil 3D, popularnog otvorenog koda za vizuelno programiranje i pisanje skripti koje koriste inženjeri i projektanti kako bi pojedine procese ugradili u uobičajene radne tokove. Autodesk je razvio niz uobičajenih zadataka i rutina za građevinske inženjere kroz skripte.

Dynamo je već popularan kod arhitekata i inženjera koji koriste Revit u visokogradnji. Budući da inženjeri različitih disciplina često komuniciraju i sarađuju, dodavanje Dynamo-a u Civil 3D poboljšava efikasnost i Revita i Civil 3D programa.

Jedan od razloga popularnosti Dynamo-a je taj što je napravljen za inženjere i projektante, a ne programere. Skripte se pišu pomoću nodova. Nodovi predstavljaju AutoCAD i Civil 3D naredbe i funkcije. U stvari, Dynamo koristi isti, jak potencijal za modelovanje, koji se nalazi u AutoCAD-u. Nodovi se pojavljuju kao blokovi koji sadrže sve parametre dizajna za određeni element modela na kome se radi. Nodovi se zatim sastavljaju pomoću vizuelnog editora radi formiranja završne skripte. Ove skripte mogu ubrzati dugotrajne ili radne tokove koji se ponavljaju. Skripte se čuvaju u biblioteci i ponovo koriste po potrebi.

Video 
Korisna adresa

 



Proces stvaranja realističnih 3D modela u većini slučajeva ne može da se završi upotrebom samo jednog softvera, što 3D umetnik Léandre Hounnake i opisuje u svom procesu.  On za modelovanje biljke mesožderke koristi 3DS Max, Mudbox za detalje i ručno slikanje materijala, V-Ray za finalni render, a Photoshop za postprodukciju. Ovi programi su popularna kombinacija za pravljenje bilo kakvih 3D objekata. Kako bi došli do finalnog proizvoda proces stvaranja se sastoji iz nekoliko faza:

  • Nalaženje referenci objekta koji se modeluje
  • Grubo modelovanje geometrije
  • Detalji na geometriji visoke rezolucije
  • Izrada materijala
  • Obrada slike, odnosno render
  • Postprodukcija

U svom članku Léandre Hounnake opisuje ceo proces od ideje do finalnog realističnog prikaza biljke mesožderke. Detaljnije možete pogledati na ovom linku.

Vest pripremio: Igor Lekić, mas. inž. arh., Senior Autodesk AEC Application Engineer, Autodesk Certified Instructor


Izvor: www.autodesk.com, WSP Opus

Novozelandska firma za niskogradnju WSP Opus, zajedno sa firmom Method, kreirala je VR igricu “Sustain-a-city”. Igrica omogućava igračima da prave uspešne, zanimljive pametne gradove uzimajući u obzir komercijalne, infrastrukturne, energetske i stambene komponente.

Igrači umesto individualnih objekata postavljaju parcele i povezuju ih. Inspirisane igrom za pravljenje naselja – "Catan", komponente igre “Sustain-a-city” su heksagonalne pločice modelovane u programu Autodesk Maya. Tokom pet nivoa igrice, igrači postavljaju pločice i prate procese svog virtuelnog grada na tabeli koja im pokazuje šta svaki grad zahteva i kako to da postignu.

Kreatori igrice su imali na umu da urbanističko planiranje približe ljudima koji su novi u tom poslu ili onima koji bi želeli da se bave time. Igrica pored zabavne, ima i edukativnu svrhu – da pokaže šta to čini dobar grad.

 

Više informacija  

Tekst pripremila: Anđelija Sandić, mast.inž.arh., marketing menadžer, Autodesk Certified Instructor – Silver  

 


© 2019 TeamCAD d.o.o. Sva prava su zadržana.

Dobrodošli na www.teamcad.rs! Ovaj internet sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića. Više detalja.