Ukratko
Za porodičnu kompaniju po imenu Signs by Van, postalo je važnije nego ikada da zadrži značajnu poziciju na ogromnom tržištu izrade reklamnih natpisa, naročito u uslovima konstantne automatizacije svega. Kompanija je od 1981. godine u vlasništvu zanatlije po imenu Fil Vanderkrats (Phil VanderKraats), sa sedištem u gradu Prunedale u Kaliforniji. Fil je od nedavno u partnerstvu sa svojim sinom Džeremijem, koji rukovodi poslovanjem kompanije. Signs by Van je fokusirana na izradu ručno izrađenih, unikatnih, trodimenzionih oblika sa umetničkim crtama za svoje klijente – nešto što postaje sve manje zastupljeno u industriji reklamnih natpisa. Pošto se i ova delatnost sve više automatizuje, male firme poput Signs by Van se suočavaju sa stvarnim izazovima da održe korak sa drugima.
Nakon globalne finansijske krize koja se dogodila 2008. godine, i Signs by Van, poput mnogih malih firmi suočila se sa ozbiljnim finansijskim izazovima. Mnogi klijenti više nisu mogli da priušte ručno izrađene reklamne natpise, pa je poslova bivalo sve manje. Uspevajući da nekako održe kompaniju, Fil i Džeremi se odlučuju za ogromnu investiciju u 5-osnu CNC mašinu. U pitanju je bila Morbidelli m100, jedna od najvećih CNC mašina na svetu, koja je mogla da se poveže sa softverom po imenu Autodesk Fusion 360 kako bi se ubrzali radni procesi. Investicija se višestruko isplatila, i za samo šest meseci Signs by Van je za duplo kraće vreme, u poređenju sa pređašnjim načinom izrade, dizajnirala i izrađivala prelepe reklamne natpise koristeći CNC mašinu i Fusion 360. Kompanija je evoluirala još jednom, i sada je predvodnik u svojoj delatnosti.
Izazovi
Kada je tržište Amerike pogodila finansijska kriza 2008. godine, mnoge male firme su se našle u problemima. Ni kompanija Signs by Van nije bila izuzetak. Klijenti nisu više investirali u visokokvalitetne reklamne natpise, a oni koji jesu, želeli su da plate mnogo manje nego što proizvod vredi. Mnoge kompanije koje su izrađivale natpise su smanjile svoj asortiman, nudeći jednostavnije proizvode po nižim cenama kako bi uspele da prihoduju. U to vreme, Fil je bio jedini vlasnik kompanije, nepokolebivo zadržavajući posvećenost kvalitetu i majstorstvu u svojim proizvodima, često na račun svojih marži. Sa svojih desetak zaposlenih koji su se oslonili na njega, poslovanje je bivalo sve teže i firma je bila pred zatvaranjem.
Filov sin, Džeremi, je video šta se događa sa poslovanjem njegovog oca i priskočio mu u pomoć. Džeremi postaje suvlasnik firme 2013. godine sa ciljem da popravi poslovnu stranu firme. Kroz nove marketinške strategije koje su se bazirale na društvenim mrežama, Signs by Van je doživljavao nove uspehe pronalazeći nove klijente.
Ali uprkos ovim pobedama, Džeremi i Fil su uvideli potrebu za novom investicijom. Nakon nekoliko razgovora, investirali su 150.000 dolara u Morbidelli CNC mašinu. Ona je trebalo da im omogući znatno efikasniju izradu komplikovanijih oblika, pružajući im, ujedno, priliku da povećaju broj svojih stalnih klijenata. Sve u svemu, njihova investicija je obećavala.
Ali čitava četiri meseca CNC mašina skoro da nije bila u upotrebi usled poteškoća u povezivanju sa dizajnerskim softverom koji su do tada koristili. Da bi uspeli da konvertuju digitalno kreiran dizajn u opipljiv proizvod, CNC mašina je zahtevala robustan softver koji je kompatibilan sa svim sofisticiranim mogućnostima mašine. Bez pravog softvera, CNC mašina je postajala skup teret, pa je kompanija Signs by Van počela da se suočava sa novim ozbiljnim poslovnim izazovima.
Rešenje
CNC mašina koju su kupili je kompjuterski kontrolisana mašina koja konvertuje podatke iz G-koda u konačan, mašinski obrađen proizvod. Ti podaci daju mašini informacije neophodne za oblikovanje sirovog materijala u željene predmete unikatnog dizajna. Bez potpuno tačnih podataka, željeni reklamni natpis može biti netačno oblikovan, što za posledicu ima bačen materijal, novac i vreme.
Nakon sprovedenog niza testiranja različitih softverskih alata, Signs by Van je odlučila da testira i Fusion 360 na Morbidelli CNC mašini, možda čak po prvi put primenjenoj u ovoj delatnosti. Kompanija je već koristila softver Autodesk 3ds Max, kao i druge alate iz Product Design and Manufacturing (PD&M) kolekcije. Fusion 360 se sa lakoćom sinhronizovao sa 3ds Maxom, koji je ova kompanija koristila i kao način za konvertovanje podataka iz Adobe Ilustratora.
Pionirska upotreba softvera Fusion 360 za izradu reklamnih natpisa značila je da nije postojao utaban put koji bi Signs by Van mogla da sledi. Zato su Džeremi i Fil sa svojim timom blisko sarađivali sa Autodeskovim partnerom Erikom Srashajmom (Eric Strassheim) iz kompanije NexGenCAM, kao i tehničarima kompanije SCM grupa. NexGenCAM je ohrabrivala i obučavala dizajnere za upotrebu Fusiona 360, dok je SCM grupa pomogla u prilagođavanju operatera za rad na CNC mašini.
Kao korisnik PD&M kolekcije, kompanija Signs by Van je uživala brojne koristi od strane Autodeskove podrške koja je pomogla da se sve sitne poteškoće prilikom korišćenja Fusiona 360 brzo prebrode. Telefonski razgovor sa Autodeskovim specijalistom za podršku korisnicima na putu ka uspešnom poslovanju pomogao je da se prepoznaju koristi, tj. ključni resursi koje Signs by Van možda nikada ne bi upotrebila. Zahvaljujući svim ovim strateškim partnerstvima, tim je uspešno razvio post-procesor koji je omogućio pouzdan prenos informacija o dizajniranom predmetu do CNC mašine.
Tim opisuje Fusionov način komunikacije sa mašinom kao „zatvorenu petlju“ - Morbidelli ruter samostalno traži moguće greške, dok Fusion 360 radi sigurnosnu proveru. Bilo kakva greška zbog ljudskog faktora se označava softverom i ruterom koji rade sinhronizovano. Zbog ovoga, potencijalni nedostaci ili greške u proizvodnji reklamnih natpisa su izbegnute, i daleko manje materijala je potrošeno. Manje grešaka znači da Signs by Van može da izradi predmete sa neverovatnim brojem detalja, a da pritom budu sigurni u to da će biti baš onakvi kako ih je umetnik dizajnirao.
„Jedna od najboljih stvari u vezi sa Fusionom je što može da prikaže simulaciju obrade, pre nego što se taj predmet pusti u proizvodnju. Možete dobiti veoma tačan vremenski okvir trajanja obrade. To možemo znati sa preciznošću od 15 sekundi. I to je jedino moguće uz pomoć Fusiona 360“, kaže Džeremi Vanderkrats, suvlasnik i direktor poslovanja kompanije Signs by Van.
Uspeh
Signs by Van sada može da izrađuje prelepe reklamne natpise sa najvećom tačnošću još u prvom pokušaju. Sa prethodno korišćenim metodama, tim je proizvodio 20% škarta na godišnjem nivou, a sada je to samo 3%. Kompanija je takođe smanjila troškove rada i do 30%. Na primer, za izradu 54 pojedinačna slova je bio potreban samo jedan dan koristeći Fusion 360, dok bi upotrebom prethodno korišćenih softverskih rešenja za isti posao bilo neophodno do tri dana. CNC mašina kada započne proces obrade, povezana sa odgovarajućim softverom, može da izradi 3D skulpture za samo nekoliko sati, nasuprot vremenu kada je za to bilo potrebno nekoliko nedelja.
Napredniji radni procesi su kompaniji Signs by Van pomogli da doživi ogroman rast za samo šest meseci, a tim svakim danom sve više uči o proizvodnim procesima. Natpisi koje kompanija sada izrađuje nisu nalik ničemu postojećem u svojoj delatnosti, a kompanije koje bi želele da izrade reklamne natpise za sebe, sve više to primećuju. Signs by Van je otpočela saradnju sa kompanijama kao što su Google, Lyft, LinkedIn, Wal-Mart i mnogim drugim velikim kompanijama. Tokom jednog takmičarskog projekta, timu je bilo potrebno samo 5 minuta da ubedi klijenta da je Signs by Van pravi izbor za njega. Vrednost pobedničkog projekta je iznosila 400.000 dolara, a Signs by Van je uspešno pokazala da su njeni natpisi zaista unikatni.
Uprkos malom broju zaposlenih, kompanija Signs by Van još uvek može da iznese veliki broj projekata, i to na kreativan način. Za kompaniju koja je utemeljena na majstorstvu u izradi reklamnih natpisa, izrada proizvoda vernih umetničkim idejama i dizajnu je suštinski važna bez obzira na način proizvodnje. Fusion 360 sada omogućuje timu da generiše neodoljivo dizajnirane i verno proizvedene 3D proizvode. Tim sada ima više vremena za detaljnije bojenje, precizno rezbarenje, pažljivo šmirglanje i za još mnogo drugih disciplina koje zahteva zanat izrade reklamnih natpisa.
Fil i Džeremi su možda jedni od prvih ljudi u industriji koji su primenili Fusion 360, ali taj nov način već polako usvajaju i druge kompanije. U 2016. godini, magazin „Signs of the Time“ je jednu od kreacija kompanije Signs by Van imenovao kao najznačajniji komercijalni spomenik godine. Na sajmu reklamnih natpisa u Las Vegasu, otac i sin su pred 6.000 ljudi, uglavnom vlasnika firmi za izradu natpisa, govorili o korišćenju Autodeskovih rešenja. Odziv je bio neverovatan. Skoro svako sa kim su razgovarali je prepoznao potencijal Fusiona 360 da u potpunosti izmeni lice i naličje industrije reklamnih natpisa. Bilo kako bilo, svakoj firmi treba reklamni natpis. Ali nisu svi natpisi kreirani sa preciznošću najnaprednijih softvera, čije je korišćenje dovedeno do savršenstva godinama umetnikovih veština i majstorstva.
„Programi koje smo ranije koristili, koji se i danas u najvećoj meri koriste i prihvataju kao standard u delatnosti za izradu natpisa, ne mogu da se uporede sa Fusionom 360. Ljudi jednostavno ne znaju za Fusion i kako radi sa Adobe Ilustratorom. Kada bi samo znali da su ta dva softvera kompatibilna, postao bi naširoko prihvaćen softver. CNC obrada u kombinaciji sa Fusionom 360 će postati budućnost u ovoj industriji“, kaže Džeremi Vanderkrats, suvlasnik i direktor poslovanja kompanije Signs by Van.
Izvor: Autodesk
Tekst preveo: Darko Ćaldović, dipl.inž.maš, Autodesk MFG application engineer